söndag 29 juli 2012

Alldeles alldeles underbart

Det är länge sedan jag njutit så mycket som det här veckoslutet. Hur mycket jag än älskar min familj saknar jag ensamheten ibland. Att kunna göra precis vad man vill. Eller låta bli. Jag var lite rädd för att jag skulle förslöas av att vara ensam, men jag har inte fått så här mycket gjort på jag vet inte när. Det viktigaste var att hinna studera i lugn och ro. Vilket jag lyckats med. Hade inte solen för en gångs skull bestämt sig för att showa off lite kanske jag hade skrivit ännu mer, men jag ville faktiskt inte sitta inne vid datorn hela veckoslutet, utan läste ute i solen i stället. Så mycket skrivande har det inte blivit, men läst i alla fall. Dessutom har jag hunnit koka saft, frosta ur frysen, rensat kantareller för brinnkära livet, bykt och städat. Därtill har jag hunnit gå på konserter, dricka öl och snarvla med en härlig mänska i timmar. Kommit hem kl 4, läst dagstidningarna innan jag gått och lagt mig och ätit frukost kl 13. Cyklat till butiken, tagit en omväg, bara för att jag inte hade brått någonstans. Duschat längre än fem minuter och tittat på slötittarteve. Just because I´m worth it.

Och mest av allt har jag njutit av att det städade huset inte råddat sig själv.

4 kommentarer:

  1. Ah, va lyxigt! Fast jag inte har barn låter det just så härligt att jag blir lite avis!

    SvaraRadera
  2. Va bra att du hade en skön helg! Vitsi man behöver sånt där ibland - både vara effektiv, göra kul saker och ändå, på nåt sätt, vila. Barn eller inte :-)

    SvaraRadera
  3. Det bästa med att läsa dagstidningar klockan fyra på morgonen är att man vanligtvis kan läsa om dem när man vaknar igen.

    SvaraRadera